Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O nás – o ješitech

Minule jsem si vzal na paškál jednu sortu něžného pohlaví. Dle příslibu dnes píšu o mužích. O ješitech. Věřte, něco o nich vím. Dobře se znám!

Část 1.

Z květu na květ

Chlapi mají úžasné nadání: Kdeco by opylovali. Nebo by si to aspoň rádi mysleli. Nu, daleko od pravdy to není. Pomoci si můžu i svým příkladem a teď na sebe prozradím víc, než jsem si původně předsevzal: V pravidelně se opakujících snech jsem čmelákem. Ne, nepráškuju pole. Bez ustání létám za rozličnými květy a jako smyslů zbaven opylovávám. Zpravidla takový sen končí čmelákovým kolapsem. Tuším tam neúprosnou symboliku.

Teď si dejme ruku na srdce a zde otázka: Koho baví fotbal, kde nepadají góly? No vidíte! Právě v tomto duchu uvažuje matka příroda. Nemám o tom iluze. Chce po chlapech, aby skórovali. Ani tak k tomu nejsou předurčeni, jako přímo a zcela určeni. Kdo by mohl chtít vzpírat se takto silnému principu - nebojme se říct imperativu přírody?!

Ha, slyším pobouřené hlasy a volání po člověčenství jménem sebeovládání. No však jo! Kam by takový “čmelák” přišel, kdyby neznal mezí. Každý řádný muž je zná. Jakkoli bych zásluhu za to připsal spíše společnosti jako takové. Sečteno a podtrženo, civět na prsa a zadky snad můžeme, ne? Co už bychom pak taky mohli?! Vždyť je to jen malý pozůstatek po našem odvěkém poslání. Napadá ještě přiléhavější připodobnění. Je to jen pahýl zbylý po vzrostlém košatém stromu naší někdejší odpovědnosti vůči rozkvětu lidstva.

Díky bohu za to!

 

Část 2.

Účinek chvály a jazyku diplomacie

Tento odstavec míří více na méně zběhlé ženy, tj. zejména mladší. Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše. Holky, musíte nás chválit. Pomůžu si dvěma banální příklady. Můžete říct: Hele, pojď mi zapnout řetízek. A průměrný chlap v lepším případě přinejmenším povzdechne, v horším se zašklebí a odsekne. Nebo na to můžete jít od lesa třeba takto: Jeníčku můj milovaný, mohl bys mi prosím zapnout řetízek? Mě to nějak nejde a ty máš šikovnější prsty. Pak ještě nezapomeňte dodat: Jé, já věděla, na koho se obrátit, ty můj šikulko. Stejně jsi nejlepší.

Ne, neděkujte, dělím se s vámi nezištně. Jen bych měl lépe pojmenovat důvody, proč jsem vám tento recept svěřil. Jde o lepší soužití dvou lidí – partnerů. Chlap a pokyny od ženy – ať se vám to líbí nebo ne – dohromady právě neštimujou. Proto doporučuju opatřit aktivní slovník o položky jako jednička, skvělý, prosím, děkuju, nejlepší, mužný, přitažlivý a dál a dál v započatém duchu. Nebudete investovat marně. Vrátí se vám úroky v podobě nivých pohledů, poplácávání zadku, hlazení šíje, různých návrhů a vůbec více odvahy k milým překvapením. Další den s radostí zjistíte, že je - aniž jste to nárokovala - čisté nádobí z myčky na svém místě a špinavé v ní, že je sebrané prádlo apod. Nesmíte to přejít pouze úsměvem na lících. V započatém díle neustávejte. Řekněte: Miláčku, děkuju za pomoc. Jak jsi to všechno zvládnul? Skutečnost, že šlo o čistých 10 minut práce, nepropírejte, nestojí to za to. Příště se třeba dočkáte i suchého prkýnka na záchodě. A to si nemůžete nechat ujít. Nebo jo?

 

Část 3.

Na guláš není jen jeden recept

Nekladu si tu za úkol co možná nejseriózněji analyzovat všechny stránky mužské ješitnosti. Kluci mají rádi uznání a usilují o trvalé hodnoty. Co sejde na čistých oknech?! V sázce je jejich odkaz (dílo, chcete-li), nikoli šmouhy na skle. Tady vidím jádro pudla. Ano, přiznávám, třebaže jsme někdo (trošinku) dětští, umanutí a ješitní, nemůžete na nás jít jako na chlapečky. Také jsme velmi složité bytosti. Na tomto místě dlužno podotknout, že v tomto evolučním aspektu za vámi stále notně pokulháváme.

Na guláši jsem se naučil rozumět jedné věci. Není guláš jako guláš a tím vaším oblíbeným se nutně nemusíte zavděčit. Vzniká tu prostor pro plnění přání strávníka. Snažím se zde pracovat s obrazností, nevím, nakolik se moje snaha může minout účinkem. Nuže pro klid hlavně na mé duši zakončím tzv. polopaticky. Sic jsem vám napověděl pár hlavních strun a akordů, pořád jsou tu strunky sotva hmatatelné. Zkrátka chlap není dětská kytara, má blíže k harfě. A kdyby se vám i po správném prstokladu ne a ne ozývat žádoucí libozvuky, vždycky si ještě můžete říct: Je to ale cimbál.

Autor: Václav Král | pondělí 18.6.2007 8:25 | karma článku: 14,13 | přečteno: 1056x
  • Další články autora

Václav Král

Verše ze sna

Nestává se mi často, aby mě ve spánku napadaly verše. O to silnější význam jim tudíž přikládám. A tuším jejich zdroj...

31.10.2018 v 11:05 | Karma: 3,61 | Přečteno: 100x | Diskuse| Poezie a próza

Václav Král

Český lev (kultura vers. politika)

Tak zde opět máme střet. Střet nejvyššího představitele politiky v osobě M. Z. s představiteli kultury v osobách nejen nových nositelů filmových cen Český lev. Je příjemně paradoxní, že právě lev - tento symbol české státnosti...

11.3.2018 v 15:56 | Karma: 17,02 | Přečteno: 1230x | Diskuse| Kultura

Václav Král

Letní "gastronomický/literární" úlet

Návštěva jedné z "restaurací", a sice ve stavu mé snížené bdělosti, mi vnukla nápad na nový literární tvar. (Varování: Může jít taktéž o opožděný dopad předešlých horkých dnů nebo důsledek spánkové deprivace.)

25.7.2017 v 7:41 | Karma: 4,48 | Přečteno: 180x | Diskuse| České Budějovice

Václav Král

Lenka, David, Klára versus Miloš, Václav, Andrej

Dovolte mi přidat svůj kamínek do bohaté andělské názorové mozaiky. Vynechám citace jednotlivých aktérů, jsou beztak dostatečně známé a stokrát ve všech pádech vyskloňované. Ono jde totiž zejména o PRINCIP. Ne však ledajaký!

11.4.2016 v 20:53 | Karma: 18,71 | Přečteno: 975x | Diskuse| Kultura

Václav Král

Nebýt v odporu

Je-li dobrá rada nad zlato, pak jest nutno kopat dosti hluboko, poněvadž povrchové doly na zlato neexistují.

11.1.2016 v 18:32 | Karma: 5,09 | Přečteno: 143x | Diskuse| České Budějovice

Václav Král

Můj život s .íčou II

Kocour Henry stále pózuje... je to rozený exhibicionista. Další dávka kočičích fotek, montáží, koláží, portrétů, aktů apod.

6.2.2015 v 22:57 | Karma: 21,73 | Přečteno: 927x | Diskuse| Fotoblogy

Václav Král

Můj život s .íčou

FOTOBLOG NEČEKANÝCH KOČIČÍCH KOLÁŽÍ Pane bože, nehrozte se! Moje číča není žádný satan. Přišel jsem k ní celkem nevinně a ačkoli je to vlastně kocour, pro mě jde prostě o číču...

22.12.2014 v 10:40 | Karma: 32,42 | Přečteno: 3602x | Diskuse| Fotoblogy

Václav Král

Nevlastní otec mě odmala zneužíval. Rodina ode mě dala ruce pryč.

AUTENTICKÝ PŘÍBĚH ZNEUŽÍVANÉHO DÍTĚTE, NYNÍ JIŽ MLADÉ ŽENY (z důvodu ochrany oběti se převyprávění ujímá autor blogu) Když píšu tuto zpověď, hrnou se mi slzy do očí a cítím se opět tolik zranitelná. Ale jsem mnohem silnější. Konečně nezávislá a připravená se bránit. Nevlastní otec, jemuž jsem vždy říkala tati, mě od dětství až do dospělosti zneužíval. Žila jsem peklo, aniž jsem si to uvědomovala.

14.8.2014 v 10:44 | Karma: 24,09 | Přečteno: 2458x | Diskuse| Ona

Václav Král

Islám: střet se středověkem

Stále dokola jsme zásobeni bizarními zvěrstmi radikálních islamistů. Říkám si, kde se nich v bere tolik vykořeněné krutosti. A pak si odpovídám...

30.7.2014 v 22:46 | Karma: 29,19 | Přečteno: 1309x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Opilý vodák - Vltavy král

Jelikož působím ve "vodáckém průmyslu", sotva lze masivní prázdninové splouvání Vltavy nazvat jinak, je mým denním chlebem vídat novodobého vodáka doslova pod lupou. Často tak musím odvracet zrak...

12.7.2014 v 22:06 | Karma: 24,94 | Přečteno: 2454x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Hořko-sladký sentiment...

SPRÁVNÁ DÁVKA SENTIMENTU CHUTNÁ JAKO OSLAZENÝ ODVAR Z HOŘCE. POMÁHÁ STRÁVIT TÍHU, KTEROU CÍTÍME, KDYŽ HOŘKO-SLADCE VZPOMÍNÁME.

13.5.2014 v 17:11 | Karma: 8,11 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Podvod jako hrom v autoservisu!

ANEB STÁLE SE TOMU ZDRÁHÁM VĚŘIT Nejlepší příběhy píše sám život. Mě se zdá, že jich přibývá jako hub po dešti a přesto už začínají uspávat. Okradli vás za bílého dne? Nuda! Ale i tak vám své story povyprávím. A budu rád za radu.

7.5.2014 v 19:26 | Karma: 21,15 | Přečteno: 2715x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Dědečku a babičko, co je to za obrázky v té krabici?

ANEB JAK NEZTRATIT KUS SEBE SAMÉHO Jak zraji, dochází mi stále naléhavěji význam ztracených příběhů, které nestihly být vyřčeny. Zejména těch rodinných. Často si je s sebou nenávratně odnášejí naši rodiče, prarodiče nebo praprarodiče do svých dalších životů. A my již možná nikdy nezjístíme, kdo a proč je na zašlé fotografii, již jsme zdědili v rodinném fotoablu...

24.4.2014 v 9:04 | Karma: 15,31 | Přečteno: 735x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Jak studující Rom smlouvá o koupi auta

A N E B "ANATOMIE OBCHODNÍHO TALENTU" S mírným uzarděním musím publikovat naprosto autentickou emailovou korespondenci stran prodeje starého vozu. S uzarděním proto, že neumím odolat.

16.4.2014 v 21:02 | Karma: 30,13 | Přečteno: 3637x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Automechanik - mocipán nad vaším vozem?

ANEB "VYMEJŠLÍŠ SI PÍ...! NEJRADŠI BYCH SE TI NA TO VY...!" Již jako poučený laik stran vozů a jejich oprav vám odtajním jisté tabu, o němž jsem do doby krátce minulé neměl ani tušení.

10.4.2014 v 11:45 | Karma: 16,09 | Přečteno: 1457x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Ach ta přeceňovaná kvalifikace...

ANEB HOLLYWOOD VOLÁ JEN JEDNOU! Jsem náruživým čtenářem inzerce pracovních příležitostí. Technologie "chytání rybiček do sítě" je překrásným obrazem tvořivosti českého človíčka...

29.3.2014 v 8:21 | Karma: 12,38 | Přečteno: 582x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Pivo pod míru – únavný nešvar českého pohostinství

PROČ V HOSPODÁCH A RESTAURACÍCH ČEPUJÍ „PODMÍRÁKY“? Ačkoli odpovědí je hned několik, stále mi vychází jedna a tatáž jako ta nejpravděpodobnější...

10.3.2014 v 8:00 | Karma: 17,35 | Přečteno: 907x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Pohovor č. 152 - jak ho (ne)podělat

Cítíte také jakési zadostiučinění, už jen když se vám podaří „vydupat z úhoru“ pozvání k pohovoru? Ano, i to je částečný úspěch. Připodobnil bych ho k vytipování slibného artiklu v akčním letáku. Že se posléze na místě po dotyčném zázraku slehla zem, je již další téma. Budiž. Pojďme tedy do steče.

11.2.2014 v 14:22 | Karma: 12,51 | Přečteno: 726x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Ženy z vesmíru

CO DOKÁŽÍ ZPITÉ DIVOŽENKY? Vesmírné vědomí je mi nekonečně vzdáleno. Ocitám se však skrze zdivočelé kněžky luny v samém ohnisku geneze lidského rodu. Nápoji poznání se propíjíme do útrob kosmu a minulých životů...

2.1.2014 v 21:16 | Karma: 7,68 | Přečteno: 381x | Diskuse| Společnost

Václav Král

Výprodej ovcí a éteru v Kauflandu (Č. B.)

JE UŽ PRODEJ VLASTNÍCH ZÁKAZNÍKŮ BĚŽNOU NORMOU? Procházím v Kauflandu mezi regály a z éteru slyším: „Haló, no ano, vy s tím košíkem, zastavte se na chvíli...“ Zastavím se tedy, abych zalapal po dechu.

30.11.2013 v 17:34 | Karma: 11,02 | Přečteno: 862x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1666x
pozorovatel sama sebe v kontextu společnosti a pozorovatel společnosti v kontextu sebe samého

Seznam rubrik