Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pohovor č. 152 - jak ho (ne)podělat

Cítíte také jakési zadostiučinění, už jen když se vám podaří „vydupat z úhoru“ pozvání k pohovoru? Ano, i to je částečný úspěch. Připodobnil bych ho k vytipování slibného artiklu v akčním letáku. Že se posléze na místě po dotyčném zázraku slehla zem, je již další téma. Budiž. Pojďme tedy do steče.

Vydáte-li se na pohovor kvůli zaměstnání, které zoufale potřebujete, s mírnou nadsázkou se vydáváte napospas jak celému světu, tak konkrétnímu jednotlivci. Příp. tzv. komisi. Jde mnohdy o zážitky hraničící s ohrožením jinak velmi dobře udržované vnitřní integrity. Zkrátka je třeba si hlídat „vlastní cenu“, a to nikoli jen ve smyslu finančním.

Sláva, ve vzduchu je opět naděje na lepší zítřky. Vyrážím na smluvený pohovor do renomované společnosti. Přivstal jsem si, abych se dobře připravil. Mám to sotva deset minut od domu, přesto se mi nedaří najít kýžený objekt, ačkoli mi Ing. XY zodpovědně namailoval detailní (vpravdě spásnou!) Google mapku. Podle střechy z leteckého pohledu se velmi dobře hledá. Ulice a číslo popisné jaksi v návodu chybí. Jedu na kole, bloudím jako na konci světa a už mám 15 min. zpoždění. Vrátní mě posílají od čerta k ďáblu a jen instinkt mi napovídá, že tady to už sakra někde musí bejt.

Nadávám a veškerá příprava se mi poněkud rozpadá do pocitů zmaru. Ztrácím kontrolu. Ing. XY má obsazený telefon a báječně mi mokne mapa. Ruce mrznou a z nosu mi začíná téct. Idyla. Za chvíli mám udělat ten nejlepší dojem. Dokonalé východisko.

Ing. XY konečně dohovořil a bere můj hovor. Už o mně má echo z vrátnice rozsáhlého komplexu budov. Jestli měří, jak dlouho může trvat cesta cca 150 m, jsem jistě rekordmanem. Žel je jeho kancl na nejzákeřnějším a zcela neznačeném místě.

Konečně po jeho ústní radě nacházím kliku dveří do „třinácté komnaty“. Přichází mi naproti urostlý třicátník s brýlemi a v bílé košili s kravatou. Po stisku rukou vcházíme do zasedačky se zcela holými zdmi. Naše hlasy se rozléhají místností a velmi rušivě rezonují. Omlouvám se za své zpoždění a jako náznak výtky je mi obrazně předhozen nákres cesty (z mailu). Očividně se v pohledu na situaci rozcházíme. Nevadí, o to zde nyní nejde. Zasedáme a vlastními slovy mám rekapitulovat svůj profesní životopis. Klasika. Pak „požadavek“ na plat a pomalu končíme. Ani ne po deseti minutách. Prý jde o první kolo. Do dalšího týdne obdržím vyrozumění, zda postupuji či ne.

Venku přestalo pršet. Snad i vysvitne slunko. Blátivou cestou ze třinácté komnaty se vydávám domů.

Cestou zpět mě napadá, že vlastně vůbec netuším, co si tak může Ing. XY myslet. Ve hře jsou všechny možnosti. Chráním tedy svou integritu a chci věřit svému novému závěru: Když jdou věci příliš hladce a mám z pohovoru dobrý pocit, výsledný efekt je právě opačný. Tentokrát vsadím na jiný scénář: Přijdu-li na pohovor pozdě a zmoklý, jistě to bude hotové terno. Tím spíše, že trvá jen deset minut a v reakci na únavný kolorit stran platu si v legraci (asi nelibě pochopené) řeknu o 50 tisíc měsíčně.

Autor: Václav Král | úterý 11.2.2014 14:22 | karma článku: 12,51 | přečteno: 726x
  • Další články autora

Václav Král

Verše ze sna

Nestává se mi často, aby mě ve spánku napadaly verše. O to silnější význam jim tudíž přikládám. A tuším jejich zdroj...

31.10.2018 v 11:05 | Karma: 3,61 | Přečteno: 100x | Diskuse| Poezie a próza

Václav Král

Český lev (kultura vers. politika)

Tak zde opět máme střet. Střet nejvyššího představitele politiky v osobě M. Z. s představiteli kultury v osobách nejen nových nositelů filmových cen Český lev. Je příjemně paradoxní, že právě lev - tento symbol české státnosti...

11.3.2018 v 15:56 | Karma: 17,02 | Přečteno: 1230x | Diskuse| Kultura

Václav Král

Letní "gastronomický/literární" úlet

Návštěva jedné z "restaurací", a sice ve stavu mé snížené bdělosti, mi vnukla nápad na nový literární tvar. (Varování: Může jít taktéž o opožděný dopad předešlých horkých dnů nebo důsledek spánkové deprivace.)

25.7.2017 v 7:41 | Karma: 4,48 | Přečteno: 180x | Diskuse| České Budějovice

Václav Král

Lenka, David, Klára versus Miloš, Václav, Andrej

Dovolte mi přidat svůj kamínek do bohaté andělské názorové mozaiky. Vynechám citace jednotlivých aktérů, jsou beztak dostatečně známé a stokrát ve všech pádech vyskloňované. Ono jde totiž zejména o PRINCIP. Ne však ledajaký!

11.4.2016 v 20:53 | Karma: 18,71 | Přečteno: 975x | Diskuse| Kultura

Václav Král

Nebýt v odporu

Je-li dobrá rada nad zlato, pak jest nutno kopat dosti hluboko, poněvadž povrchové doly na zlato neexistují.

11.1.2016 v 18:32 | Karma: 5,09 | Přečteno: 143x | Diskuse| České Budějovice
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1666x
pozorovatel sama sebe v kontextu společnosti a pozorovatel společnosti v kontextu sebe samého

Seznam rubrik